W dniu 22 września 2015 roku uczniowie naszego Technikum uczestniczyli w wycieczce przedmiotowej do Papuga Park Hotel **** Spa& Wellness oraz Uzdrowiska.

Celem wycieczki było zapoznanie się ze standardem, rodzajem gościa oraz usługami dodatkowymi świadczonymi przez obiekty hotelarskie.

Pierwszym obiektem, do którego udaliśmy się był wyjątkowy Hotel położony w sercu Podbeskidzia, czyli w Bielsku-Białej.

Po uprzejmym przywitaniu nas w recepcji hotelowej razem z Panią Alicją rozpoczęliśmy niecodzienny spacer po hotelu. Na początku udaliśmy się do jednej z pięciu sal konferencyjnych w której odbywają się konferencje i szkolenia na 12O osób, wyposażona w nowoczesny sprzęt audiowizualny. Dalej zwiedzaliśmy cały wachlarz pokoi hotelowych.

Wszystkie urządzone wyjątkowo, przytulnie w dobrym smaku i stylowo.

Prawdą jest, jak mówi reklama, że pokoje stanowią istotę spokoju i wypoczynku. Z balkonów podziwialiśmy piękne ogrody oraz znajdujący się w pobliżu park. Kolejnym punktem zwiedzania była restauracja z wykwintną, polską i międzynarodową kuchnią, która również urzekła nas swym ciepłym klimatem. Podobnie zresztą jak sala bankietowa z tarasem oraz salą VIP. Pełni zachwytu przeszliśmy do podziemia hotelu, w którym urządzono piękne Spa w stylu orientalnym. Mieliśmy okazję zobaczyć takie atrakcje Spa jak; basen, jacuzzi, tepidarium, saunę fińską salkę fitness oraz kawiarnię Marrakesz. Spa robiło wrażenie, ale najlepsze było jeszcze przed nami… Przeszliśmy do luksusowych egzotycznych wnętrz kompleksu, w którym goście mogą oddać się błogiemu relaksowi. Mieszcząca się w nich grota solna, aromatyczne łaźnie parowe i sauna fińska oraz pomieszczenia do wypoczynku i relaksu są idealnym miejscem dla najbardziej wymagającego gościa. Wnętrza są piękne i urzekły nas swym klimatem.

Pełni zrelaksowani uczniowie udali się w kolejny nasz punkt, którym było Sanatorium Uzdrowiskowe położone w województwie śląskim, gminie Goczałkowice-Zdrój.

Po stawieniu się na umówione spotkanie i oczekiwanie na kierownika Uzdrowiska mieliśmy chwilkę, aby odpocząć przy pięknej fontannie.

Kierownik, Pan Rafał na początek zaprosił nas na długi spacer po Uzdrowisku abyśmy mogli poznać bliżej obiekty noclegowe. Dowiedzieliśmy się że Sanatorium dysponuje bazą noclegową w pokojach 1 i 2 osobowych z pełnym węzłem sanitarnym rozmieszczonych w pawilonach o nazwach: Azalia, Magnolia, Limba i Wrzos oraz że pobyty dla kuracjuszy dzielą się na: hotelowe, rehabilitacyjne i rekreacyjne. Po zwiedzeniu pokoi zatrzymaliśmy się w parku gdzie kuracjusze podczas spaceru mogą odprężyć się i zagrać w wielkie szachy. Przyznamy się, że nam też się udało i było zabawnie.

Kolejnym punktem zwiedzania była oczywiście recepcja, przy której uczniowie obserwowali pracę recepcjonistek i zapoznali się także z systemem rezerwacji.

Obserwując funkcjonowanie uzdrowiska udaliśmy się do Pawilonu w którym wykonywane są profesjonalne zabiegi na nowoczesnych sprzętach i na naturalnych surowcach jaki są Borowina i Solanka. Na terenie uzdrowiska znajdują się również: basen, krioterapia, kawiarnia zdrojowa oraz Jaskinia Solna, którą mieliśmy okazję zwiedzić i poprawić naszą kondycję psychofizyczną. Udało się … wyszliśmy zrelaksowani! Pełen odpoczynek i relaks.

Tym samym zmierzaliśmy już do ostatniego miejsca, którym była jadalnia uzdrowiskowa.

W niej czekała na nas miła niespodzianka, jaką był zdrowy pyszny profesjonalnie podany obiad. Wycieczka dobiegła końca a my musieliśmy wracać.

Wyjazd był doskonałą okazją do poznania bogatej i różnorodnej oferty noclegowej a także usług dodatkowych świadczonych w obiektach hotelarskich różnego standardu a także obserwowania z bliska pracy recepcjonistów.

Dziękujemy Pani Alicji i Panu Rafałowi za możliwość bliższego zapoznania się z obiektami ich ofertami i usługami oraz za udzielenie cennych wskazówek przydatnych w pracy hotelarza.