W dniu 17.10.2014 o godzinie 9:45 uczniowie technikum hotelarskiego wyjechali na wycieczkę przedmiotową do dwóch obiektów hotelarskich.

Pierwszym zwiedzanym przez nas był jeden z czternastu hoteli spółki Diament S.A., czterogwiazdkowy komfortowy Hotel Diament Plaza położony w samym centrum stolicy Śląska. Poznaliśmy wyjątkowość obiektu którą tworzą zabytkowe elementy architektoniczne w połączeniu z komfortowymi, nowoczesnymi wnętrzami. Hotel posiada 43 wygodnie i przytulnie urządzone pokoje które mieliśmy okazję zwiedzić. Obiekt przez całą dobę oferuje wiele udogodnień i atrakcji dla swych gości. Między innymi służy pomocą w przechowaniu bagaży oraz zamówieniu usługi prania i prasowania odzieży oraz zapewnia transfer lotniskowy w obie strony. Głównymi klientami hotelu są goście biznesowi oraz osoby podróżujące w celach turystycznych.

Po hotelu oprowadzał nas doświadczony pracownik należący do grona personelu hotelowego. Starał się ukazać nam Hotel Diament z perspektywy obsługi pracowniczej. Udało się nam poznać hotel od „kuchni”. Na zakończenie naszej podróży po hotelu, otrzymaliśmy informatory i broszurki reklamowe wydane w kilku językach.

Następnie przeszliśmy do restauracji Diamentowej znajdującej się na terenie obiektu, która zachwyciła nas swoim ekskluzywnym wnętrzem i miłą atmosferą. Właścicielka restauracji opowiedziała nam o nowoczesnym wyposażeniu gastronomicznym stosowanym w restauracji, nakryciu i dekoracji stołów. Potwierdziła nam prastarą maksymę, że w tego typu usługach „najważniejszy jest gość i jego zadowolenie”. A każdego gościa należy traktować wyjątkowo i ma on czuć się wyjątkowo. Oczywiście potwierdziliśmy podejście doświadczonego specjalisty i bogatsi o nowe doświadczenia udaliśmy się do następnego obiektu.

Kolejnym naszym przystankiem był znany w okolicy ArtHostel, który znajduje się w Tychach. Gdy przybyliśmy na miejsce zostaliśmy bardzo miło i ciepło powitani przez Menagera tego budynku. Po wymianie uprzejmości zostaliśmy oprowadzeni po kilku pokojach, restauracji i samej kuchni. Pokoje były bardzo obszerne, praktycznie urządzone. Panujący tam klimat sprawiał, że gość czuje się w nim jak w domu. Kuchnia była bardzo dobrze wyposażona a szef kuchni szczerze opowiadał nam o swoich doświadczeniach oraz eksponował tajniki kucharskiego kunsztu.

Podczas całego wyjazdu zadawaliśmy pytania naszym oprowadzającym na rzeczy, które nas zaciekawiły. Informacje były wyczerpujące i ciekawe.

Cel nasz został osiągnięty. Poznaliśmy z praktycznego punktu widzenia, czym różni się hotel czterogwiazdkowy od hostelu. Poznaliśmy kolejne praktyczne rozwiązania w obiektach, ułatwiające pracę pracownikom i zarazem podnoszące jakość usługi dla potencjalnych gości.

Wycieczka edukacyjna zakończyła się sukcesem. Pełni pozytywnego wrażenia i z nowymi doświadczeniami wracaliśmy do domów.

Zdobyta wiedza na pewno zaprocentuje w przyszłości, gdyż wielu z nas ma zamiar związać swoją karierę zawodową właśnie z hotelarstwem.