Podsumowujemy dwa lata udziału Gimnazjum nr 1 im. św. Jana Bosko w programie Youngster . Osiągnęliśmy bardzo wysokie wyniki w skali krajowej. Na zakończenie 2012/2013 roku nasza koleżanka Roksana Smolec wygrała ogólnopolski konkurs na „najlepszego ucznia” i pojechała na tygodniową wycieczkę do Londynu jako jedyna z województwa Śląskiego. W obecnym roku szkolnym ponownie byliśmy najlepsi w konkursie ogólnopolskim „Karnawałowe przebranie”. Nasz „Scott Man” pokonał wszystkich.

Kolejnym szczęśliwym konkursem dla nas był „Teenager In action” w którym zdobyliśmy I miejsce w Polsce za projekt: „ Cicha woda brzegi rwie…..”.

W ramach tegorocznej edycji konkursu, uczniowie mieli za zadanie, przedstawić lokalne dziedzictwo przyrodnicze w języku angielskim oraz w języku polskim.

Spośród wielu nadesłanych prac konkursowych, komisja doceniła nasz projekt w sposób szczególny, który wyróżnił się wysokim poziomem merytorycznym i kreatywnym. Kolejne pierwsze miejsce dla nas.

W nagrodę grupa sześciu dziewcząt z opiekunem wyjechała na dwudniową wycieczkę do Warszawy. Po wizycie w Fundacji grupa odwiedziła Centrum Nauki Kopernika, gdzie każdy znalazł coś dla siebie. Na Stadionie Narodowym przeszliśmy trasą piłkarza, a w konkursie który przeprowadził przewodnik, dziewczyny odgadły nazwy prawie wszystkich drużyn- mistrzów świata. Po południu zwiedziły Pałac Kultury i Nauki gdzie na XXX piętrze zobaczyły prawie całą Warszawę przy czym Pani przewodnik opowiedziała mnóstwo ciekawych historii. Na zakończenie dnia pełnego wrażeń, koordynator programu Pani Agnieszka Żeglińska zrobiła dziewczynom niespodziankę. A mianowicie zaprosiła do Teatru Komedii na musical „Zorro”. Laureatki były wniebowzięte, po zakończeniu przedstawienia zachęciły całą publiczność do owacji na stojąco, mało tego chciały zrobić sobie zdjęcia z aktorami. Oczywiście marzenie się spełniło. Pan Krzysztof Lipiński-zastępca Dyrektora Generalnego, który był obecny również na tym przedstawieniu, był pozytywnie zauroczony naszymi dziewczynami. W czasie wolnym dziewczyny miały możliwość zwiedzenia Warszawy nocą- która naprawdę staje się przepiękną stolicą. Drugi dzień rozpoczęliśmy od Muzeum Powstania Warszawskiego, gdzie dziewczyny obejrzały również film 3D „ Miasto Ruin”, wrażenia były niesamowite. Spacer po Łazienkach z naszą przewodniczką, która opowiedziała mnóstwo ciekawostek nieznanych dla nas z podręczników szkolnych, był bardzo przyjemny. Zobaczyliśmy ławeczki Chopina oraz Pałac Prezydencki gdzie w środę 4.06 był sam Barack Obama. Zwiedziliśmy również Starówkę, gdzie przeszliśmy od placu Zamkowego, przez katedrę, rynek, mury aż do Krakowskiego Przedmieścia. Czas wolny dnia drugiego dziewczyny spędziły w centrum handlowym Złote Tarasy. Do domu wróciliśmy bardzo późno, zmęczeni (chociaż nie wszyscy), ale bardzo zadowoleni. Mamy nadzieję, iż władze Gminy i dyrekcja są z nas dumni, ponieważ staramy się zaprezentować naszą okolicę i szkolę na najwyższym poziomie.